Analisa Gold (xauusd) H1 11/08/2023 pada pagi ini sehingga petang nanti mungkin akan membuat kenaikkan dahulu sebagai pullback . Target kenaikkan adalah pada price 1919.096 hingga 1922.134. Pada pagi ini kita boleh buy dahulu sehingga masuk ke area tersebut.

Apabila price masuk ke area atau zone sell,cuba cari chart pattern atau Cs pattern sebelum kita membuat entry sell. Jika price sampai ke area tersebut pada waktu news pastikan keputusan news adalah Usd strong jika kita hendak melakukan entry sell.

Target take profit jika news usd strong adalah di area 1909.024 hingga 1901.812

Penafian: Ini adalah analisa teknikal dan pandangan saya dalam market hari ini. Jika selari dengan tuan/puan bolehlah follow dan jika ridak utamakanlah analisa sendiri. sekian terima kasih.

TradingView is one of the world’s leading charting and trading platforms, offering an array of technical, drawing and analytical tools. Supercharged by robust technologies across browser, desktop and mobile apps, the platform provides unparalleled access to live data e.g. BTC USD chart, the latest news, financial reports, Stock screener  and Economic calendar

Similar Posts